Salems Golfklubbs nya webb lanserad!

Publicerat: 2023-03-20 10:00

Nu är den nya webben för Salems Golfklubb lanserad! Vårt mål är att visa oss från vår bästa sida och underlätta för både medlemmar och gäster att hitta rätt och aktuell information.

Beslutet att uppdatera webben till en modern plattform fattades redan 2022. Den nya webben bygger på en kostnadseffektiv och speciellt framtagen plattform för golfklubbar med många färdiga integrationer till GIT (Golfens IT-system), Caddee, olika sociala medier osv. Det är enkelt att lägga till och uppdatera både sidor och nyheter så nu har vi goda förutsättningar att hålla våra sidor uppdaterade och aktuella.

Den nya webben är anpassad för att vara enkel att använda i mobilen. Målet är att det ska gå snabbt att hitta den vanligaste informationen som besökare letar efter. Det är en avvägning mellan att visa mycket information och samtidigt göra det lätt att hitta. Alla bilder är från Salems Golfklubb.

Syftet med bildspelet på förstasidan är att snabbt ge besökaren än känsla för vad Salems Golfklubb har att erbjuda. I augusti när banan är som finast planerar vi att spela in nya filmer med en drönare och om det blir så fina bilder som vi hoppas kan vi ersätta bildspelet med en film istället.

Under bildspelet publiceras kort viktig information, som att till exempel banan är stängd för säsongen.

Vi har valt att ha 4 ingångar på första sidan: Medlem, Gäst, Shop & Academy och Restaurang. Ett klick på respektive bild skickar besökaren till en sida med den viktigaste informationen inom de olika områdena. All övrig information går att nå via navigeringen på ett enkelt och överskådligt sätt. Vissa sidor går att nå från flera ställen, men de behöver bara underhållas och uppdateras på ett ställe.

Instagram-flödet med de senaste inläggen gör att det förstasidan inte är helt statisk. De som ännu inte följer Salem365 i sociala medier ska ändå enkelt kunna se vad som händer, och kanske påminnas om att börja följa Salem365.

Vi är glada och stolta över att visa upp våra sponsorer med deras loggor i en karusell där ordningen slumpas varje gång sidan laddas. Om besökaren klickar på en sponsors logotyp laddas sponsorns webbsida i en ny flik.

Längst ned är en karta för att visa var vi finns och de viktigaste kontaktuppgifterna och öppettiderna.

Vi blir jätteglada för all återkoppling på den nya webben! Är det något som är knasigt, saknas eller som du tycker är bra skriv några rader via formuläret på denna sida.

Bildspelet på första sidan

Tanken med filmen/bildspelet är att snabbt ge besökaren en känsla av vad Salems Golfklubb kan erbjuda.

När banan är i fint skick, fairway randigt klippt och solen lyser på en blå himmel är planen att spela in nya drönarfilmer i hög upplösning. Helst vill vi att nya 1:an ska vara klar så vi kan visa hur fint det blev.

Medlem

"Medlem" är en ingång till webben som leder till medlemssidan med den viktigaste och vanligaste informationen för medlemmar.

Nyheter som är specifika för medlemmar + övriga nyheter.

Kalender för att se vilka händelser som finns i närtid.

Bokningsläget, för att enkelt kunna klicka på en ledig tid och boka.

Gäst

"Gäst" är en ingång till webben som leder till sidan för gäster med den viktigaste och vanligaste informationen för gäster.

Nyheter som är relevanta för gäster visas, och inte nyheter som endast är till för medlemmar.

En sammanfattande text med sådant som är bra att veta för gäster finns, med länkar till andra sidor med kompletterande information.

Bokningsläget, för att enkelt kunna klicka på en ledig tid och boka.

Shop & Academy

Nu lyfter vi fram att vi har en väldigt bra shop och en fantastisk studio som Backbom Academy bedriver både utbildning och custom fitting i under hela året. Och även golfresor.

Restaurang

Om veckomenyer är inlagda i plattformen visas dagens rätt automatiskt och även veckomatsedlarna.

Genom att göra det enkelt att hitta menyn till kiosken finns det större möjlighet att ringa in sin beställning redan vid 9:ans tee så det bara är att hämta i luckan några minuter senare.

Istället för att ha "Nyheter" på förstasidan har vi valt att ha de senaste inläggen från Instagram synliga på förstasidan. Instagram-inlägg publiceras även automatiskt på Facebook, och den informationen har ofta kort livslängd eftersom de visar vad som är aktuellt just nu. Tanken är att de som ännu inte följer salem365golf på Instagram eller Facebook ska kunna se de senaste inläggen ändå.

Nyheter finns kvar och visas på ingångssidorna för både "Medlem", "Gäst", "Bana" och "Shop & Academy". För medlemmar visas samtliga nyheter. För gäster filtreras nyheter specifikt för medlemmar bort. Nyheter har en längre livslängd och det kan vara relevant att kunna gå tillbaka till äldre nyheter på ett annat sätt än för Instagram-inlägg.

Kartan

Kartan är för att visa var vi finns, och sammanfatta de viktigaste kontaktvägarna och öppettiderna.