På helger och vissa andra dagar har vi golfvärdar som hälsar välkommen på 18-hålsbanans första utslag.

Det är en viktig del av vår service till alla som spelar på våra banor. Golfvärdarna är våra ambassadörer och de hjälper både medlemmar och gäster att få en bra start på sin golfrunda.

Är du intresserad av att hjälpa till som golfvärd? Hör av dig till kansli@salemsgk.se och anmäl ditt intresse.

Golvärdens uppgifter är:

• Hälsa välkommen!
  • Informera om banan, och om det finns något speciellt för dagen att känna till.
  • Bocka av alla spelare i bollen och lämna in listan till kansliet efter avslutat pass.
  • Underlätta för spelare att hålla idealtiden på 4 timmar.

Golfvärdar behövs i första hand på helgdagar under högsäsong, och förutom en trevlig dag där du träffar många golfare bjuder klubben på fika och lunch.