SGDF Mini Tour - 9-hålstävlingar för de som är 16 år eller yngre (hcp 18-54)

Publicerat: 2023-05-09 - 14:39

SGDF Mini Tour är öppen för flickor och pojkar 16 år eller yngre, med hcp från 18-54. Det är första steget för den som vill börja tävla utanför sin egen hemmaklubb. I sommar 29 juni till 2 juli är det i Stockholm!

Mini Tour är en 9-hålstävling för de juniorer som vill börja tävla och utgör första steget att börja tävla utanför sin egen hemmaklubb. Mini Tour ger deltagarna värdefull tävlingserfarenhet, möjlighet att spela på nya banor och samtidigt träffa nya golfkompisar.

Därför är Mini Tour en av våra allra viktigaste tävlingar. Det är en snäll, förlåtande tävling där stort utrymme ges till lärande, ökad förståelse, nya färdigheter och möjlighet att spela runt på många fina banor i Stockholmsområdet till ett mycket förmånligt pris.

Vi vet att många av deltagarna på Mini Tour är nya med att tävla och kan behöva extra hjälp och vägledning och det är viktigt att det ges utrymme för juniorerna att få svar på sina frågor och funderingar. I allt bemötande eftersträvar vi att alla juniorer ska känna sig sedda, trygga i situationen och omhändertagna.

Vi arbetar för att få ihop en roliga och utmanande mix av olika bantyper under hela golfsäsongen och Mini Tour erbjuder spel på såväl 9-håls banor som fullängds 18-håls banor.

SGDF tillhandahåller samtliga spelare ett Starterkit samt efter avslutad runda olika deltagarpriser. Därtill uppmuntrar vi de arrangerande klubbarna att ha någonting roligt i anslutning till själva tävlingen.

Mini Tour-vecka i Stockholmsområdet 26 juni till 1 juli

Mini Tour-veckan är tänkt att fungera som uppstart till Golfens SM-vecka som går av stapel 1-9 juli i år. Mini Tour veckan ger Mini Tour deltagarna möjlighet att spela flera dagar i rad och på så vis ge en föraning om hur det är att spela intensivt som de allra bästa golfspelarna på de stora Tourerna.

Under veckan har vi lättat på spelformen och det kommer för första gången någonsin på Mini Tour att spelas två olika lagtävlingar. På Arninge GK den 30/6 spelar Klass B 2-manna scramble och på Ågesta GK den 1/7 spelar båda klasserna  3-Boll Bästboll.

SGDF kommer att bistå med många extra inslag, överraskningar och priser. Så håll koll på veckans schema och gå in och anmäl er!

Tävlingsinformation

Deltagare: SGDF Mini Tour är öppen för flickor och pojkar 16 år eller yngre.
Juniorer från andra distrikt får delta.

Hcp Krav: 18,0 – 54,0
Klass A: 18,0 – 36,0
Klass B: 36,1 – 54,0

Spelform: Både klass A och B spelar 9 hål poängbogey med Hcp från Röd Tee.

Anmälan: www.golf.se – Min golf – Tävlingsanmälan – Sök klubb – Välj tävling
alternativt nedan under Spelschema 2023, klicka på respektive tävling för att komma till anmälan och resultat.
Anmälan sker fram till 2 dagar innan tävlingen.
Efteranmälan och reservlista är tillåtna.

Startavgift: 100 kr betalas vid anmälan i GIT

Startlista: Publiceras senast kl. 20.00 två dagar innan tävlingen.

Markörer: Föräldrar till spelare i klass B skall anmäla sig vid incheckningen för att bli tilldelad uppgift som markör och gå med på banan.

Prisutdelning: Sker fortlöpande allteftersom bollarna kommer in efter avslutad runda, dvs ingen gemensam prisutdelning.

Resultatlista: I enlighet med Riksidrottsförbundet direktiv och FNs Barnkonvention publiceras inte resultat för spelare 13 år eller yngre.

För mer information : https://sgdf.se/for-juniorspelare/tavling/mini-tour/

Spelschema 2023 för hela Mini Tour

Klicka på respektive tävling för att komma till anmälan och resultat

Datum Spelplats Länk till anmälan