Salems Golfklubb är en unik upplevelse med högsta kvalitet och klubbkänsla i fokus, året runt 365 dagar. Det är en komplett 27-hålsanläggning (18+9 hål) och södra Stockholms högst rankade anläggning.

Banorna har utvecklas varje år de senaste 10 åren. 9-hålsbanan har full längd och är öppen med sommargreener året runt och öppen för alla!

Klubbhuset är från mitten av 1800-talet och totalrenoverades 2002. Det är i dag en stor välkomnande yta där det finns omklädningsrum med bastu, reception, shop och restaurang.

Våra övningsområden är generösa med en upplyst driving range, fairway- och greenbunker att träna i, 3 olika övningsgreener för att träna puttning och ett område där det går att träna inspel från 120 meter med en stor green och flera bunkrar.

Utbildningsverksamheten drivs av Bäckbom Golf Academy som har meriterade instruktörer, en modern golfstudio med fyra platser och en väl etablerad utbildningsverksamhet med både privatlektioner och olika kurser.

Vision, mission och fokusområden

Sveriges mest attraktiva golfanläggning - 365 dagar om året.

Mission
Salems Golfklubb ska vara en unik upplevelse med kvalitet och service i fokus, året runt 365 dagar, för klubbens medlemmar i första hand och för klubbens gäster i andra hand.

Fokusområden

• Kvalitet
  • Klubbkänsla
  • Tillgänglighet
  • Hållbarhet
  • Utveckling

Vi strävar alltid att bli bättre på alla områden.

Stadgar för Salems Golfklubb 2023-04-23.pdf