Hej på er alla damer och tjejer!

Vi hälsar alla damer och tjejer varmt välkomna till oss på Salems golfklubb!

Här hoppas vi att du ska trivas och njuta av golf. Vår ambition är att du ska ha kul tillsammans med andra damer och tjejer här på klubben. Vi ordnar därför en rad aktiviteter du kan läsa mer om vår nyhetssida och även se datum för i kalendern.

För dig som vill skapa kontakt med andra damer i vår klubb har vi en facebooksida som du kan ansluta dig till: Salems gk damgolf.

Välkomna önskar vi i Damkommittén på Salems GK

Anne, Yvonne, Maggan, Mia, Åsa & Lena

Vi tar gärna emot synpunkter och förslag på aktiviteter. Mejla till damkommitte@salemsgk.se.

Anne Furuliden

Jag är en glad amatörspelare sen 15 år tillbaka som fortfarande drömmer om att få göra en HIO. Att få vara ute i naturen och träffa härliga golfare är toppen. Utöver golfen så är träning och resor guldkanten på mitt liv.

Yvonne Berglund

Jag tog grönt kort vid 62 års ålder! jag gillar att åka runt och spela på andra banor och hoppa in i bollar där jag inte känner någon. Tävla är otroligt nog riktigt kul! Någon måste ju komma sist, men tänk, ibland kommer man först.

Margareta ”Maggan” Boström

Jag började spela golf som 50-plussare. Det är ett av mina bästa beslut. Bra komplement till yogan, skidåkningen och  musiken. En utmaning utöver det mesta och jag har fått många nya golfvänner.

Mia Silvergren

Jag tog mitt gröna kort runt milleniumskiftet men har haft ett långt uppehåll. Mina största intressen är golfen, bridge och hockey. Tack vare damgolfen vågade jag mig ut och började tävla samt bokade in mig med okända spelare. Det här har öppnat upp för nya möjligheter och bekanskaper.

Lena Fredegård

Jag tog mitt gröna kort för ca 20 år sedan men tyvärr blev det inte mycket spel. Tack vare damgolfen tog jag upp mitt spelande igen. Jag är så tacksam över att damgolfen finns eftersom min man inte spelar golf. Här kan jag lära mig olika spelformer, regler mm.

Åsa Wistedt

Jag har spelat golf i ca 15 år och tycker att det är fantastiskt kul. Med det här otroliga damgänget blir det än roligare även om jag nog spelar hellre än bra. När jag inte golfar så tycker jag om att simma och styrketräna.