Bäckbom Golf Academy har delat med sig av sin genuina passion för spelet golf i nära samarbete med Salems Golfklubb sedan tidigt 1990-tal.

Med gedigen kompetens, mångårig erfarenhet och tusentals nöjda elever är Bäckbom Golf Academy en unik miljö för golfspelare som vill inspireras och utveckla sin tekniska, fysiska och mentala förmåga. Här finns fantastiska möjligheter att utveckla ditt golfspel året runt.

Kommande händelser

Välkommen till vår shop

Behöver du någon utrustning, kläder eller bollar?

Har du funderat på logobollar, profilkläder eller att arrangera en tävling eller ett event?

Kom in i klubbhuset så hjälper vi dig gärna i vår butik som är ansluten till Golfstore.

Bäckbom Academy - Shop

Privatlektioner och kurser

Vi erbjuder privatlektioner och kurser på något av övningsområdena i anslutning till golfbanan eller i vår fina studio där vi har hjälp av Trackman och den senaste tekniken.

På vinterhalvåret kan du boka lektioner inomhus på Players Indoor Golf i Västberga.

Bäckbom Academy - Lektioner och kurser

Custom fitting

Custom Fitting handlar om att anpassa klubbor till varje golfspelare som är unik. Utrustningen i bagen behöver vara anpassad efter golfspelarens teknik, fysik och inte minst fylla en given funktion ute på banan. Det gäller alla oavsett handicap, kön eller ålder.

Bäckbom Golf Academy har gedigen erfarenhet av Custom Fitting och kan hjälpa dig att nå dina mål.

Bäckbom Academy - Custom Fitting

Golfresor

Bäckbom Golf Academy har arrangerat många golfresor under årens lopp. Vårt mål är att arrangera minst en resa på våren och en på hösten.

Det har blivit många och roliga golfresor under årens lopp, och vi varierar resmålen och ibland omfattar resorna mer än bara golf.

Håll utkik i sociala medier för att inte missa anmälan till nästa resa. De brukar bli fullbokade väldigt snabbt.

Bäckbom Academy - Golfresor

Vill du prenumerera på vårt nyhetsbrev?

Obs! Medlemmar i Salems Golfklubb prenumererar automatiskt på nyhetsbrevet och behöver inte registrera sig.
Peter Bäckbom
PGA Club Professional