Välkommen att spela Mini tour på Salems Golfklubb!

Publicerat: 2023-07-16 - 08:54

Välkommen att spela Mini tour på Salems Golfklubb!

SGDF Mini Tour är avsedd för att ge yngre spelare möjlighet att få komma ut och spela på nya banor och samtidigt träffa och spela med andra jämnåriga juniorer från andra klubbar. Samtliga deltagare får ett startkit och direkt efter genomförd rond ett deltagarpris.

Deltagare: SGDF Mini Tour är öppen för flickor och pojkar födda 2005 eller senare, dvs 16 år eller yngre. Juniorer från andra distrikt får delta. Lägsta hcp gräns för att delta är 18,5. Samtliga deltagare får ett startkit (bollar, peggar, penna, greenlagare, markeringsknapp) och direkt efter genomförd rond ett deltagarpris (medalj och Mini Tour t-shirt).

Startavgift: 100 kr (betalas via min golf vid anmälan)

Markörer: Föräldrar till spelare som deltar i klass B ska anmäla sig vid incheckningen, för att ev. bli utsedd att gå med på banan som markör.

Antal deltagare: Maximalt 100

Spelform: Båda klasserna spelar 9 hål poängbogey med handicap från röd tee. Handicap-gränser: Klass A Gemensam för både flickor & pojkar i med Hcp 18,5-36 Klass B Gemensam för både flickor & pojkar med Hcp 37-54 Ev utlottning i klasserna sker efter anmälningsordning.

Lottning: Först klass A sen klass B. Inom respektive klass sker sedan lottning efter Kön-Ålder-Hcp, vilket innebär att man får spela med jämnåriga från andra klubbar och som har likvärdiga hcp.

Vi på SGDF följer alla riktlinjer och rekommendationer från RF och SGF, många åtgärder görs för att undvika smittspridning. Utöver detta vill vi undvika samlingar. Avprickning och scorekortsutdelning kommer att ske vid första tee.

​OBS I enligthet med riksidrottsförbundet direktiv publiceras inte resultat för spelare födda 2009 och senare.

Välkomna till Salem!